faydety-logo-text

YouTube Vanced ليه قفل والفرق بينه وبين YouTube ؟

تاريخ النشر: 15 مارس 2022

قارن و قرر

YouTube Vanced ليه قفل والفرق بينه وبين YouTube ؟

يوتيوب في الفترة الأخيرة بيطور من نفسه

ايه حكاية أبلكشين يوتيوب فانسيد YouTube Vanced اللي تم الإعلان عن قفله؟ ولو متعرفش هنقولك ايه الفرق بينه وبين يوتيوبYouTube .

تطبيق YouTube Vanced من أفضل التطبيقات المعدلة اللي بتتيح لمستخدمي هواتف أندرويد الوصول لمقاطع الفيديو على موقع يوتيوب بدون الحاجة لاستخدام التطبيق الرسمي.

وطبعًا بالإضافة لكل الخدمات والميزات اللي بيقدمها تطبيق يوتيوب، تطبيق YouTube Vancedبيوفر لمستخدميه مزايا مش موجودة إلا لمشتركي خدمة Youtube Premieum اللي ليها اشتراك شهري يقدمه موقع مشاركة مقاطع الفيديو الأشهر حول العالم.

 

جوجل قالت ايه لمالكي YouTube Vanced؟

 

 

Google جوجل بعتت، في الفترة الأخيرة، لمالكي YouTube Vanced خطاب توقف، ودا اللي أجبر المطورين إنهم يوقفوا الأبلكيشن عن توزيعه وتطويره، وخاصة إن جوجل طلب من فريق  Vanced:

 

  • إزالة كل الإشارات إلى يوتيوب.
  • تغيير الشعار.
  • إزالة جميع الروابط المتعلقة بمنتجات يوتيوب (YouTube).

 

هنقولك على كام أبلكيشن حلوين جدًا حاول تستخدمهم، اعرف أكتر من هنا: 10 ابلكيشن محتاج تنزلهم على موبايلك غير السوشيال ميديا

 

معلومات عن YouTube Vanced

 

أبلكيشن Youtube Vanced المجاني واحد من أفضل التطبيقات اللي ممكن تتعامل معاها وبتديك إمكانية مشاهدة الفيديوهات بدون انقطاع أو تشويش، وكمان بيحل عيوب الحساب المجاني على قناة يوتيوب الأصلي بدون أي مقابل مادي.

 

ليه YouTube Vanced منافس youtube؟

 

يوتيوب فانسيد منافس يوتيوب المدفوع لأنه بيسمح لمستخدمي YouTube بتنزيل مقاطع الفيديو دون اشتراك مدفوع وحظر جميع إعلانات الفيديو على YouTube، وكمان  بيتضمن تخصيصات غير متوفرة على موقع YouTube الرسمي لتطبيق Android.

 

السر في الأسباب القانونية

 

مالكو YouTube Vanced قالوا إنهم اضطروا لوقف المشروع "لأسباب قانونية".

 

ايه اللي هيحصل الأيام الجاي؟

 

مبتكرو Vanced قالوا إنه هيتم إغلاق المشروع في الأيام الجاية، مع حذف روابط التنزيل الخاصة به فيما سيستمر عمل التطبيق لأي شخص قام بتثبيته حاليًا على Android ، بدون أي تحديثات مستقبلية.

 

جوجل تجبر YouTube Vanced

 

جوجل، مالك يوتيوب، أجبرت YouTube Vanced إنه يقفل، وبيخطط حاليًا إنه يستفاد من التكنولوجيات الناشئة مثل "البلوكتشين" و"الميتافيرس" للتقليل من الاحتيال في سوق الفن الرقمي.

 

عندك التطبيقات المسلية دي ولا لا؟ اعرف أكتر من هنا: 6 أبلكيشن مُسلية في زحمة الطريق: طرقع الـ Bubble Wrap

 

يوتيوب بيطور من نفسه

 

يوتيوب بيحاول الفترة الأخيرة إنه يطور من نفسه ويواكب العصر، ومن المعروف إن يوتيوب أكبر خدمة بث في العالم، ومملوك لشركة ألفابيت (الشركة الأم لجوجل)، ومهتم إنه يحتفظ بالمستخدمين من خلال تعزيز التوجيهات والإرشادات المتعلقة بالمميزات الجاية اللي هيقدمها.

الفكرة برضو إن يوتيوب youtube بينافس شركات كبيرة بقت تقدم فيديوهات وليها شعبية ضخمة زي تيك توك التابع لشركة بايت دانس وانستجرام التابع لشركة ميتا.

اختيار المحررين

إيه هو نظام التأمين في مصر؟ وايه هي أنواعه؟


faydety logo text
google
apple

سياسة فايدتى

إخلاء المسئولية

سياسة خصوصية

شروط الاستخدام

فايدتى للوساطه فى التأمين

رقم التسجيل فى هيئة الرقابة المالية: 105

للتواصل و الشكاوي : 01003866521

للتعويضات : 201003916623

الإيميل : [email protected]


في حالة عدم رضائك عن الخدمة يحق لك تصعيد الشكوى الى مقر الهيئة العامة للرقابة المالية أو عبر موقعها الإلكتروني www.fra.gov.eg

موقع فايدتي حاصل على موافقة الهيئة العامة للرقابة المالية بتاريخ 1/9/2021

للتعرف علي دليل حماية المتعاملين أضغط هذا الرابط